Regnig morgon

Vill börja denna dagen med att tända ett ljus för Kenneth.

Ute är det grått och mulet, regnar litegrann. Det gäller att tända många ljus nu, både på utsidan och insidan..
Vi måste tänka på att sprida värme till varann, säga varma snälla saker , ge en kram eller bry oss om på nåt annat sätt.

Här kommer lite dikter som jag hittat:

                                            

               Jag sådde några blommor, en för varje vän

               Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en

               Det blev höst och vinter och blommorna de dog

               Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar o log

               Sen kom regnet med moln stora grå

               Nästa gång jag fann dem så var det bara två

               Sen kom solen med allt ljus den har

               Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar

               Du härdades i solsken, du drunknade i regn

               Men en sak är säker, du är en riktig vän                    

Här kommer ännu en dikt:

            

VÄNSKAPSDIKTEN
Jag vill sprida lite glädje
så länge jag förmår
till människor i möte
på stigar där jag går.

Jag vill byta några tankar
om livsförgänglighet
- om varför jämt vi ängslas
för det vi inte vet.

Jag vill ställa några frågor
om vadan och varthän
- kanhända i en kyrka
i bön med böjda knän.

Jag vill finnas så som vinden
- den viskar tysta svar
och smeker dig om kinden
när ständigt runt den far.....

Ha en fin Torsdag alla mina blogg läsare, och var rädda om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0