Levande ljus och eftertanke..

 Nu har jag tagit en paus..
En paus från mitt vanliga liv..
Jag är sjukskriven nästa vecka.............. känns overkligt, jag har knappt aldrig varit sjukskriven. Brukar jobba dag ut och dag in, år efter år, och trivas mycket bra med det! Jag är plikttrogen, och har alltid älskat mitt jobb och allt som följer med det. Jag känner mig glad när jag går till mitt jobb, och nöjd när jag går hem!

Nu är det inte så..
Jag går till jobbet med klump i magen, orolig för att möta en medarbetare som jag upplever avskyr mej och allt jag gör och tycker. Jag tänker inte gå in på några detaljer för det känns inte rättvist. Denna medarbetare är för övrigt en mycket duktig och kompetent person, duktig på sitt jobb. Men vi kan inte gå på samma gata, inte andas samma luft och inte dela några ord med varandra längre..

Detta har tagit så hårt på mej och nu mår jag fysikt dåligt bara av att se hennes bil..
Jag måste stanna hemma, samla kraft och mod!
Försöka få någon ordning på mitt sargade känsloliv, försöka hitta en väg att gå vidare, hitta tro och optimism inför min arbets situation.
 Jag önskar er alla väl och en god natt!


Kommentarer
Postat av: Mia

Kram Maria, jag tänker på dig. Var rädd om dig

2008-10-11 @ 21:12:43
Postat av: Frida

Tänker på dig, ta den tid du behöver för att ladda om och sen kom och jobba med mig!! Kram :-)

2008-10-13 @ 17:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0