Sorg

Det är så obeskrivligt hemskt med dessa döda barn man kan läsa om idag. Engla och hennes begravning, samt Max och Saga. Jag tänker ljus och kärlek till dom och deras föräldrar.

Hur klarar man av att mista sitt eget barn?

Max och Saga hyllades med en egen låt av en nära vän till familjen, den var så fin att jag lägger in den här:

MÅNLJUSETS SKUGGA

JAG MÖTER ER, PÅ STRANDEN VID MIDNATT
I MÅNENS SKEN, DÄR ÄLVOR JUST DANSAT.
NI LER MOT MIG OCH SAKTA SÅ TAR NI MIN HAND

VI LIGGER NER, DÄR LYSER EN STJÄRNA
SÅ LÅNGT LÅNGT BORT, MEN ÄNDÅ SÅ NÄRA.
NI SER PÅ MIG, I TYSTNAD SÅ KNYTS VÅRA BAND

LIKT VÅGEN SOM KOM OCH FÖRSVANN
KAN SJÄLAR OMFAMNA VARANN
FAST JAG INTE KAN SE ER, KAN JAG ÄNDÅ BE ER
KOMMA NÄRA.

MÅNLJUSETS SKUGGA BÄR DRÖMMAR
SOM VISKAR ERT NAMN
I MÅNLJUSETS SKUGGA VILAR NI TRYGGT I MIN FAMN
OCH NI STANNAR KVAR, FÖR ALLTID MINA BARN

JAG TROR NI SER OCH VET VAD JAG KÄNNER
VART ANDETAG BÄR KÄNSLOR SOM BRÄNNER
NI BOR I MIG, DÄR LIVET HAR BÖRJAT EN GÅNG

OCH TROTS ATT JAG ALLTID EJ HÖR
DE ÄNGLAR SOM SJUNGER  I KÖR
BEHÖVER EJ LETA, DET RÄCKER ATT VETA
- NI FINNS HÄR ALLTID

MÅNLJUSETS SKUGGA BÄR DRÖMMAR SOM VISKAR ERT NAMN
I MÅNLJUSETS SKUGGA VILAR NI TRYGGT I MIN FAMN
OCH JAG ÄLSKAR ER, NÄR NI LER

I MÅNLJUSETS SKUGGA KOM MIN PRINSESSA OCH PRINS
I MÅNLJUSETS SKUGGA LEVER ALLTING SOM VI MINNS
LÅT OSS STANNA KVAR, ELLER GE OSS AV,
JAG GÖR SOM NI VILL


Visst är den underbart fin?!
Vila i Frid kära barn!

Låt detta aldrig få hända igen..

                                                          image201



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0