Livet efter döden

Funderar ofta på livet, på döden, och det däremellan..
Livet och människan är allt för komplicerad för att vid livets slut bara försvinna, ruttna och inte finnas mer..
Sex personer som finns i mitt hjärta, har lämnat jordelivet. Alla dessa personer var så fantastiska. De var fulla med tankar, kärlek, klokhet och känslor.  Det går inte en enda dag utan att jag tänker på dem, saknar dem och önskar att de vore här!!
Först dog min morfar- ÅKE- jag var femton år. Han var en mycket viktig person i mitt liv!! Han var nära mej och var en förebild. Han älskade mej, det kände jag alltid. Han hade humor och skojade ofta, han ingav respekt och ville hjälpa mej att plocka fram och utveckla det jag hade inom mej. När han dog, försvann så mycket trygghet hos mej, och jag kunde inte acceptera att han inte fanns hos mej! Jag vägrade gå på hans begravning.. för då kunde jag låssas att han fortfarande fanns... Inte förrän jag var 26 år gich jag till hans grav, och accepterade att han var död!!...
Sedan dog min biologiska pappa-JÖRGEN-Jag var ca 16 år. Jag kände honom inte.. Träffade honom sista gången nån gång när jag var 4 år. Men jag pratade med honom nån gång, förstod att han var stolt över mej, och att han hade velat vara en närvarande far, men att han inte kunde det pga, hans sjukdom.. Han dog alledes för ung, "Kung alkohol" tog hans liv!
Efter det dog min farmor-GUNHILD- Jag var 31 år. Fick äran att lära känna henne i vuxen ålder! Hon var en färgstark och härlig människa! Full av nyfikenhet och livsglädje. Hon älskade mej och barnen till tusen och jag blev så fruktansvärt tom och ledsen när hon lämnade livet! Hon började röka när hon var 86 år, i samband med att hon bestämde sig för att bli konstnär och börja i målarskola.., konstnärer röker ansåg hon.. Hon älskade god mat och trevligt sällskap!
Sedan dog mammas moster-GULLAN-hon ville mej så gott, ville lära mig allt för att klara ett bra liv. Hon var en så fin människa!
Efter henne dog min fd. man, min bäste vän, och de yngsta barnens pappa-KENNETH- Han var en tänkare, en kännare och en konstnär. Han älskade sin familj, sitt hem, sin by, och att jobba med sina händer, laga bilar, fixa i trädgården, bygga möbler m.m. Sjukdomen drev honom ifrån oss, förstörde möjligheten att dela våra liv, och till slut vid endast 46 års ålder tog hans liv slut... " Kung alkohol " tog hans liv!
Nu i somras dog min kära mormor-DAGMAR- Hon levde ett långt och rikt liv. Han var min extra mamma när jag var liten, min mamma var så ung. Hon tog hand om mej,lärde mej baka och laga mat, lärde mej vett och etikett m.m. Hon var en stark och underbar förebild, hon var en del av mitt hjärta.

Alla dessa fantastiska människor kan inte bara vara borta!! Dom lever vidare i mitt hjärta, i min närhet och i sin himmel. Jag vet att dom finns därute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0