Konsten att leva i nuet

Konsten att leva i nuet, ja det är sannerligen inte lätt för mej..
Jag har svårt att slappna av, vill ha koll på allt som är möjligt. Vill planera och organisera så långt det är möjligt!
Detta är ju faktiskt goda egenskaper- men under förutsättning att man kan slappna av mellan varven..
Jag ligger ständigt ganska högt uppe på stress skalan,och det kan jag inte skylla nån annan än mej själv för.. Har jag inget att sressa för, så hittar jag väl på nåt.. Det är svårt att bryta detta korkade mönster..
Ett tag gick jag ca en gång i veckan och fick Taktil stimulering. Det är en lugnade kroppsterapi med lätt insmörjning under en timme. Min kära vännina är så duktig på detta. Detta fick faktiskt ner min stress avsevärt mycket. Men nu är jag stressad för att jag inte kommer iväg till henne............
Hur knasig får man bli?
Har fått mej en allvarlig tankeställare när det gäller hjärtat; det är ju så mycket prat nu om kvinnohjärtat och infarker. Jag har ni insett att jag är verkligen i risk zonen..!  Jag är över 40 år, stressar mycket, har sömnproblem och diabetes... Hallå- detta ser inte alls bra ut.. Måste förändra något!

image16image17image18


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0