Att sätta gränser

image9Att sätta gränser- Det är en av mina utmaningar i livet. Jag är inte vidare bra på det. Men jobbar på det och tycker mej blivit lite bättre..  Detta med gränssättning blev så himla tydligt när vi under en tid hade en schäfer valp;
När husse försvann ur bilden, tog hunden kommandot.., jag hade inte en chans att få honom " under mej " i rangordningen! Nåja, nu vet jag det.. Jag som alla andra, måste ju dagligen sätta gränser för barnen och även andra människor. Jag lyckas ibland bättre, ibland sämre. Men jag anser att det är en styrka när man inser sina tillkortakommanden, och ser det som en utmaning att ändra det som kan bli bättre.
Livet är ju som bekant en livslång skola, och som tur är så är jag omgiven av en massa kloka och förnuftiga människor- tillsammans kan man göra mycket bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0