In Memory of Kenneth

Bo Kenneth Svärd,     Född den 14 Mars 1960       Död den 24 Maj 2006            
                                              
Kenneth föddes i Norrland och bode där i sin barndom. Men sedan flyttade han till flera andra städer under sitt liv. Han bodde i Mariestad, Stockholm, Örebro, under en tid bodde han även i USA, i Fort Loridale, där han gjorde en massa bil affärer. Han bodde också i Dalarna, Södertälje, Mölnbo och Vårdinge. Den sista tiden i sitt liv bodde han åter i Stockholm, Denna bilden togs några månader innan han dog.

Kenneths liv var inte alltid helt lätt. Han kämpade med sig själv och sin sjukdom, en sjukdom som till slut raserade hela hans tillvaro, det slutade med skilsmässa, uppbrott, och till slut tog sjukdomen även hans liv!.., endast 46 år "gammal".

Kenneth hade många färdigheter och intressen. Han var en all konstnär! Han var utbildad bilmekaniker, trä och metall slöjd lärare!, han gjorde underverk med  ungdomarna i skolan. Han blev mycket uppskattad och omtyckt av alla lärare och elever samt föräldrar.

Han var en mästare på att köpa, laga, och sälja bilar. Detta intresse följde honom genom livet, och jag minns hans glädje när han köpte sin BMW 750!!  Här är en bild på den:
                                                   
Han krockade rejält med den, men överlevde denna fruktansvärda olycka 2005, genom änglavakt...
Så här såg den ut efteråt....
Han älskade den här bilen, han blev medlem i BMW Power, där han fick flera vänner och hjälpte många BMW ägare med diverse problem.

Kenneth lämnade tre biologiska barn, och två bonus barn efter sig.
Han lämnade också sin mamma, sin pappa, sina syskon och sin mormor, med flera.

Han avgudade sina barn, och var på många sätt en fantastisk pappa!
Han älskade sitt hem och sin trädgård, och sin by. Kenneth planterade och ordnade med växter och träd. Han byggde en trappa, bänkar,solskydd  m.m  m.m  i trädgården, han var verkligen en konstnär på väldigt många sätt.

Under en tid i sitt liv målade han även tavlor, sålde även endel. Skapade mycket vackert med sina händer.

På sommaren älskade han att bada nere i vår sjö, sitta i båthuset och se på solnedgången...
Här badar han med Ludwig..
                                                     
Kenneth och jag träffades 1992, vi gifte oss 1994 och skilde oss till slut 2005. Vi har gått igenom mycket tillsammans genom åren.    Jag väljer att minnas det som var gott och ljust!
Jag vill att han ska bli ihåg kommen som den friska, starka, kreativa och generösa människa han var, inte för något annat, även om vi som lever vidare, måste bära alla våra minnen och försöka bearbeta dem så gott vi kan.
Vi hjälps åt!!
Jag tror och hoppas att Kenneth har funnit frid och trygghet uppe i sin himmel, och jag vet att han finns kvar omkring oss på sitt sätt.                        
Här är hans grav:
                                                

Nyligen, den 24 maj , var det precis 2 år sedan Kenneth lämnade oss. Jag vill på detta sätt hedra hans minne och försöka på mitt sätt, förmedla till er alla, att en väldigt speciell och älskad människa inte längre finns bland oss på jorden.
Men jag vet att änglarna håller sina vingar över honom och att han nu inte behöver kämpa och lida mer..
Jag kommer alltid att på ett kärleksfullt och ljust sätt hålla hans minne vid liv, till hans barn.
Alla fem!!                     
                                                                          Vila i frid min bästa vän!
 
                                             
                                                   
                                                                   


Kommentarer
Postat av: GB

Tack Maria - så fint du skriver!



Jag tror att han skulle hållit med

om de här orden, som jag ramlade över

en dag - åtminstone när det gäller de

sista åren av hans liv:



Om jag ändå kunde

få leva om mitt liv.

Jag ser mitt förflutna

som en slarvig stickning

med för många tappade maskor.

Och nu är det för sent

att riva upp alltsammans

och börja om på nytt.

För garnet är slitet

och färgen har utgått

ur sortimentet.



(Anna-Stina Larsson)

2008-06-03 @ 22:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0