Glimtar från Vårdinge

En förmiddag tog jag med mig min kamera och gick Sörmlandsleden, som går här i vår by.
Tyvärr tog batteriet slut, så det blev inte så många som jag ville..

Det är så himla vackert här så jag måste dela med mej till er alla!













Visst är det fint?!
Vårdinge "centrum"

Eldplatsen

Flotte nere vid badplatsen

Här badar alla vårdinge barn ( o vuxna)

Eldstaden vid udden

Vår andra badplats

Båthuset

Keramik ugnen

Nu skymtar skorstenen på vårt hus där framme. Promenaden är nästan slut. Det är ett fantastiskt landskap. Vart man än ser har barnen och jag minnen. De har gamla kojor här o där i skogen, bla en bakom keramik ugnen, på den tidigare bilden.

I båthuset har vi tillbringat åtskilliga timmar, det var Kenneths älsklings plats när han levde. Han sa till och med att om vi saknar honom sen när han är död, så ska vi gå till båthuset; för då är han där..
När han nyligen hade dött, satt vi där ofta med levande ljus, och lämnade blommor osv..

Ja, nu börjar denna Söndag ta slut. Mamma åkte hem till Borlänge vid 12 tiden. Sandra och Daniel åkte hem till sitt vid 19.  Jag har badat och skött om mina fötter, nu sitter jag och myser med levande ljus. Jag kan inte leva utan alla mina ljus, jag behöver dem för att må bra..!

Grabbarna är ute i byn och cyklar, de är så lyckliga över sitt sommarlov! Roger kollar in nåt bilprogram..
Sov gott alla ni som läser min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0