Äventyr på pendeltåget..

Pust- ja så börjar jag detta inlägg..
Igår kl 16.15 började jag min resa till Stockholm, där jag skulle träffa min moster över middag!
När vi kom fram till Årstaberg så tog dett stopp.. En ledning var nedriven, tåget gick inte en meter till!
När vi väl blev utsläppta ur tåget, stod jag ( och några till ) där som fån.. Jaha nu då?

Jag började fråga några stycken om de visste hur man tog sig till T-centalen!, nej de visste inte.. Ingen ersättningsbuss kom...
En kille kom fram och sa till mej på bruten svenska, att han gärna skulle försöka hjälpa mig!
TACK snälla- gör det sa jag..

Vi hamnade på en buss till Gullmarsplan, massor med folk och värmen var tryckande.. men jag var på väg..!
Han berättade att han kom från Canada, var här sen ett år och pluggade på KTH. Han var så mån om att jag skulle känna mig lugn och glad.. Supersnäll och revlig!

Väl framme på Gullmarsplan, snurrade vi runt lite och gick fel ett par gånger ( han hittade inte heller så bra..), han bad om ursäkt flera gånger och lovade att han skulle ta mig fram. Jag litade på honom fullständigt!

Smsade hem till gubben min, som nog undrade hur mitt ävrntyr skulle sluta...

Tillslut var vi framme vid tunnelbanan, och hoppade på.  5 stationer senare  ropade dom upp T.centalen!! ÄNTLIGEN!!
Jag tackade den snälla killen och jag av!
Såklart kände jag inte alls igen mig... bestämde att jag följer strömmen.. tillslut visste jag var jag befann mig, och hittade även min moster mitt bland alla förvirrade resenärer!!

Resan till Stockholm tog mig  ca 2 timmar..
Nåja, vi hade en jättemysig stund min moster och jag. Vi gick till en restaurang och käkade en god middag och pratade om allt mellan himmel och jord!!
Jag älskar min moster innerligt!, Hon är så intresserad, trevlig och omtänksam! Är så glad för henne!!

Okey- dags för återresa...
Tågen gick igen men med stora förseningar!
Ringde till Roger som stod och väntade på mej i Södertälje hamn.. tåget var så sent att jag missade anslutningen till Gnesta såklart!

Ja ja, skönt att sitta i bilen- var väldigt trött!
När vi nästan kommit hem ( vi ser huset ), kommer jag plötsligt på _ Jag har ju min bil står parkerad i Gnesta!!
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta..

Bara att vända bilen och åka till Gnesta!! Där tog jag min bil och vi körde äntligen hemåt..
Jag började min hemresa halv nio, kom hem strax innan elva..
Jag avslutar mitt inlägg som jag började det...    Pust..!

             Ha n bra dag alla!       



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag sitter har och skrattar.. stackars mamma -jag kan verkligen se det framfor mig..

Fran Arstaberg till Stockholm C ar ju inte langt alls, jag ska ga igenom stationerna med dig nar jag kommer hem!:P

Imorgon ses vi, alskar dig!<3

2008-06-10 @ 12:31:34
URL: http://sandrassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0