Vackra ord!

Jag har sparat 2 kort på mitt kylskåp, de sitter där för att texterna är så himla fina! Jag måste dela med mej av dem.
Det ena har jag fått av min mamma, det andra har jag fått av en mycket god vän.

EN DOTTER                                                             


ETT BARN ÄR ETT MIRAKEL
VÄL VÄRT ATT VÄNTA PÅ.
DET STÖRSTA OCH DET BÄSTA
EN MOR OCH FAR KAN FÅ.

EN DOTTER KAN FÖRTJUSA
FRÅN BÖRJAN MED SIN CHARM.
OCH GÄRNA BLIR HON BUREN
AV NÅGON VILLIG ARM.


MEN SNART HON BÖRJAR TRÖTTNA
PÅ ATT BARA VARA RAR.
OCH LIVET HAR SÅ MYCKET
SOM LOCKAR OCH SOM DRAR.

DEN TIDEN GÅR SÅ FORT
FRÅN LITEN TJEJ TILL STOR.
DOCK ÄR HON ALLTID ÄLSKAD
LÅNGT MERA ÄN HON TROR.


TACK FÖR ATT DU FINNS

JAG ÄR SÅ TACKSAM FÖR, ATT JAG FÅTT MÖTA DEJ.
FÖR DU ÄR SPECIELL, OCH VÄRDEFULL FÖR MEJ.

DET SOM GÖR DIG UNIK, FINNS I DITT SÄTT ATT VARA.
DIN STYRKA OCH DITT MOD, OCH ALLT SOM DU KAN KLARA.

DEN KÄRLEK SOM DU GER, I OMTANKEN OM ANDRA
GER LÄRDOM OM HUR VI, SKA VARA MOT VARANDRA.

DU ÄR EN SÅN PERSON, MAN LÄTT KAN HÅLLA KÄR
SÅ TACK FÖR ATT DU FINNS
JUST SÅDAN SOM DU ÄR!

Nu ska jag ut på promenad!  Ha en jättefin dag allesammans!

                                     

Kommentarer
Postat av: Mona

Vilken underbar och fin dikt maria. Hoppas vi ses snart. Kram

2008-07-02 @ 14:50:50
URL: http://morisweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0