Vackra dikter

Här kommer vackra dikter som jag hittat:




Var inte rädd för mörkret

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt, som ljuset
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.

Erik Blomberg


Här är en till:

 
Jag skulle vilja ge dig vingar,
så att du kunde flyga med vindarna.
Jag skulle vilja ge dig havet,
så att du kunde rida med vågorna.
Jag skulle vilja ge dig himmeln,
så att du kunde sjunga med änglarna.
Jag skulle vilja ge dig solen,
så att du kunde bo granne med stjärnorna.
Jag skulle vilja ge dig hela världen.
Men allt det där har du redan
så jag kan bara ge dig
det vackraste jag äger.

Min kärlek till dig.

Jag älskar dig!

ännu en vacker dikt:

Guds famn

Det finns hundratusende stjärnor,
Gud känner varendaste en,
precis som han känner var fjäril
var blomma, var strå, varje sten.

Det finns ingen stjärna och blomma,
som Gud inte kallar vid namn.
Det finns inget barn i all världen,
som inte får rum i hans famn.

Britt G Hallqvist



Nu ska jag packa lite, stoppa nåt i magen och sen åka till tåget! Kram till er alla blogg läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0