Värdefull

När jag vaknade i morse hade jag några rader ur en melodi i huvet. Den har jag inta hört eller tänkt på sedan jag sjöng i kör när jag var 15 år... Men den är väldigt fin;

DU VET VÄL OM ATT DU ÄR VÄRDEFULL
ATT DU ÄR VIKTIG HÄR OCH NU
ATT DU ÄR ÄLSKAD FÖR DIN EGEN SKULL
ATT INGEN ANNAN ÄR SOM DU!

Ja vi är alla unika på vårt eget lilla sätt, och värdefulla!
Det finns nåt ordspråk som säger att det finns nåt gott i varje människa. Det är mer än sant. Jag tycker det är så roligt att träffa människor-lära känna olika sorters personligheter. Jag älskar lättsamma och spontana människor som har nära till skratt och bus; men jag gillar också djupa allvarliga människor. Tjusningen ligger nog i alla variationer tror jag. Ibland minns jag personer som jag känt  nån gång för länge sen. Undrar hur deras liv är nu. Tänk så många underbara människor som korsat min väg genom åren! Hoppas det blir många fler!
Ha en fin dag allihop, även om det verkar bli regn idag.image62Alanya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0