Tid

Tid är något vi alla har, mer eller mindre av. Vi säger ju ofta att - jag har inte tid; det stämmer ju säkert just när vi säger det, men det innebär ju också att vi valt att lägga tiden på annat. Ofta hör eller läser man om någon person som varit allvarligt sjuk, eller varit med om någon annan form av kris att- varför värderade jag inte min tid bättre..
Ofta när någon dött, rannsakar man sig kanske och tänker att man borde tillbringat mer tid med den människan osv.
Men vi ska väl inte behöva vara med om något förskräckligt innan vi tänker till på detta ?, eller!?..
Det är så lätt att låta livet leva sig och man bara hänger med, eller tänka- nåja det hinner jag sen..
Någon har sagt nåt klokt-MAN SKA LEVA LIVET SOM OM VARJE DAG VAR DEN SISTA-

image103 Vi har vår andel av tid, det gäller att vi gör det bästa av den, och är rädda om varandra och om varandras tid. Det finns ett annat uttryck som är tänkvärt för personer som ofta kommer försent..-DEN SOM KOMMER FÖRSENT, SLÖSAR MED NÅGON ANNAN MÄNNISKAS TID-
Ja vi gör väl alla vårt bästa, både med vår egen och andras tid, men det kan vara bra att tänka till ibland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0