sömn

Vi vet ju alla hur vilktig sömnen är för oss, men jag har kommit på nåt..
Om man iallafall ligger och snurrar i sängen och inte kan sova- så kan man ju lika gärna acceptera det, inte oroa sig för antalet timmar man hinner sova innan klockan ringer.
Ofta när jag "ger upp", struntar i att jag inte sover när jag borde- så har jag plötsligt somnat...

Annars försöker jag tänka och fantisera om vad jag vill göra eller köpa, på roliga saker som hänt m.m-
tyvärr ligger jag och grubblar ibland också; försöker lösa problem.. men det går inte på natte tid.
Ofta löser man inga problem på natten när man är trött, utan bara oroar sig i onödan och löser problemen på dagen när man är pigg och huvudet fungerar lite bättre.

Tyvärr syns det när man legat vaken för mycket.. jag blir blå vid ögonen.., nåja det finns smink..
Jag har bestämt mig för för att försöka sluta fundera så mycket på hur mycket jag sover eller inte..
se om jag sover bättre då...

                           image159          Ha en fin dag alla utsövda eller halv trötta människor..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0