Musik

Jag älskar musik! Just nu sitter jag och lyssnar på Pink Floyd. Jätte skön musik.
Jag gillar många olika sorters musik, ganska mycket beroende på humöret. Satt häromdagen  vid kaffebordet och pratade med några vänner om musik och hur den påverkar en.  Mig påverkar musik väldigt mycket. Jag går ofta i skogen och lyssnar på musik med min walkman, med tårarna rinnande utmed kinderna.. ( jag vet, jag är nog lite knäpp... )  Jag förknippar också vissa artister eller låtar med olika tillfällen eller människor.
Som till exempel Purple rain med Prince, som vi spelade på Kenneths begravning- och Cornelius Vreesvik, somliga går med trasiga skor, som vi också spelade för honom.  (R.I.P)

                                                                          


Sen är det ju detta med endel 80 tals musik, som lockar fram tonåringen i en, härliga preskiberade minnen från tonårs tiden..
Jag påverkas ju även negativt förståss- jag står knappt ut att lyssna till Hårdrock, haevy metal, för det ger mig väldigt dåliga associationer från ungdomen. Med undantag förståss av hårdrocks ballader som dom flesta är helt underbara!
Gillar också "smör pop", Tex Erik Segerstedt, Per Gessle med flera.

Jag älskar att sticka iväg med bilen alledes ensam, och spela hög bra musik så rutorna skallrar. ( Roger har lovat att installera bättre högtalare och bas för jag har spräckt dom jag har.. )
Likaså att ströva runt med min Walkman fylld med bra musik!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Musik väcker känslor på mig med. Både bra och dåliga. Jag älskar musik. Det är fantasstiskt hr det kan nå folk!

2008-04-18 @ 07:49:24
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0