Mer katt snack..

Mycket har hänt i "katt världen" sedan jag skrev sist. Tyvärr har ännu en katt unge dött....
Nu är det 3 kvar , men de verkar må bra. Mamma Flisan däremot, hon är helt slut. Äter och dricker inget vidare och har diarre. Hon är så himla smal nu. Så vi beslöt att ta henne till vetrinär nu ikväll.
Han tyckte att ungarna verkade må bra, men att Flisan var mager- men inte uttorkad eller undernärd!
Han undersökte hennes mage och kollade mjölk körtlarna.
Han tror att hon drabbats av någon infektion så hon fick en spruta med penicillin. Vi fick ta hem en spruta till, Roger ska ge henne imorgon och sen ska det räcka.
Flisan har iallafall ätit lite fisk idag som hon fått av sin katt kompis Mazarin!!
Jag har två fantastiska vänner som gett mej massor med goda råd med katterna!
Jag vet inte vad jag gjort utan Lena och Andreas...

image125Flisans kojaimage126Flisan äter?


Ha det så bra allihop, nu ska jag lämna över datorn till nästa familje medlem som står i kö...
Nu är det Sandras tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0