Könsroller

Jag har gjort mej tankar kring detta med könsroller, jämlighet- manlighet och kvinnlighet.
Jag tycker det är jätte bra att samhället här i Sverige jobbar och debatterar mycket om dessa frågor. 
Jag tycker det är så självklart att kvinnor och män har lika värde- att vi ska ha lika lön för samma arbete.
Att man delar på ansvar för hem och barn osv.
Men det finns också en annan sida av saken: Vi får inte glömma bort att kvinnor och män är födda olika. Att vi instinktivt fungerar bättre på olika saker. Vi får inte glömma bort vem vi är i strävan på rättvisa! Det är meningen att män och kvinnor ska komplettera varandra, inte strida om vems tur det är att diska.
Det är viktigt att männen även i fortsättningen får göra sina manliga saker, vara gentlemen, leva ut sin manliga sida. Lika viktigt är det att vi kvinnor tillåts vara kvinnor och mammor i lugn och ro, och göra det som vi är bäst på.            
På tal om kvinnor,  jag vill här samtidigt påminna om kampanjen för kvinnors hjärtan.
                                      
                                          DET ÄR SVENSKA CARDIOLOGFÖRENINGEN OCH 1,6 MILJONERSKLUBBEN  SOM GENOM ATT SÄLJA DENNA PIN NÅLEN VILL SPRIDA KUNSKAP OCH SAMLA IN PENGAR TILL FORSKNING OM KVINNORS HJÄRT-KÄRLSJUKDOMAR.
                                                                                       image74
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0