Ingenting är omöjligt

Jag brukar tänka så när det känns hopplöst. Alla problem går att lösa på ett eller annat sätt. Man får leta nya vägar hela tiden. Idag har jag lyckats med något jag trodde var omöjligt- men det var det inte!
Om man är tillräckligt angelägen att lösa en situation, så tror jag hälften är vunnet.
Vi har så mycket mer styrka och kraft i oss än vad vi ibland begriper.Det gäller bara att tro på sig själv och på sin förmåga! Jag tror också att vi kan påverka mycket bara genom att ha en positiv inställning, och tänka att det är möjligt. Har läst nån gång om affirmationer- hur mycket man kan påverka en situaton bara genom sina tankar.
Antar att uttrycket- Akta dej för vad du tänker, du kan få som du vill-  har sin grund i detta.

image82 Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra sagt !

2008-04-08 @ 19:33:03
URL: http://karlstrand.blogg.se
Postat av: Kvinnafrumamma

Visst är det så. Jag försöker att inte önska andra människor ont för att jag tror att det slår tillbaka. När någon är dum eller elak så tänker jag "goes around comes around"(eller hur det nu stavas*s*)och sedan gör jag allt för att glömma händelsen.
Tror oxå att vi mår bättre av att ha ett positivt tänkande. Glaset är halvfullt inte halvtomt.

Ha en bra dag!

2008-04-09 @ 10:33:50
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0