Indianer

Måste dela med mej lite av mina tankar omkring Indianer.  Jag har i hela mitt liv varit så facinerad av Indianer, och det liv de levde och deras värderingar! Jag brukar ( halvt på allvar, halvt på skoj ) säga att jag nog varit en Indian i mitt förra liv..  Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på hur de blev behandlade, och hur dom blev in mutade i reservat. Så många liv blev förstörda-så mycket kunskap gick till spillo..
Nåja, det finns ännu Indianer som försöker upprätthålla sina tradioner. Jag hade det stora nöjet att få träffa en av dem för några månader sedan! Han pratade och berättade lite om sitt folk.
En dag ska jag resa dit och leva och ta del av deras liv under en kortare tid. Ta del i deras cermonier och höra deras berättelser. Skriver nog vidare på detta temat igen, nu har jag inte mer tid.
Jag ska ta med min rosa walkman telefon, laddad med skön musik , och ta min morgonpromenad innan jobbet.

                         image64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0