Äntligen Fredag

Känns så underbart att ha helgen framför sig! Den här helgen verkar det inte bli nåt extra jobb, så då kan jag bara njuta av ledigheten med min kära familj! På Lördag kommer Rogers syster med sin lille son, och dom stannar över till Söndag. Min svärdotter Mona är här över helgen, och Luddes bästa kompis också. Min dotter och svärson kommer nog i kväll. Så vi blir nog mellan 9 och 11 personer hemma i helgen! Jag tycker det är underbart att ha alla jag älskar omkring mej, och vi har ju ett stort hus och många matbord!
Vi kan ju hoppas på lite vårsol, så kan vi vara ute och greja lite i trädgården.  Idag ska vi ha "kattparty".. Flisan fyller ett år! Hon borde ju också föda sina kattungar snart.. tiden är redan inne. Vi är alla spända- jag har aldrig varit med om katt födslar.. Som tur är har jag min käre arbetskamrat, som bor nära, som ett stort stöd. Han har mycket erfarenhet av allt som har med katter att göra, honom kommer vi nog att ringa när det närmar sig.  Sedan har jag en till arbetskompis som inte bor här, men som är katt expert, härliga människor!!

Jag är så glad för mina vänner och min familj! Jag känner mej så rik och lyckligt lottad som har så fina människor omkring mej.  Mina kära arbetskompisar känns som en trygg familj också, ser fram emot att träffa dem varje dag!

Tackar gud för min man varje dag också. Han är en klippa- jag har hittat en så fin och snäll man att dela mitt liv med!  Sedan jag träffade honom känner jag mej så trygg, och det finns utrymme för mig att växa och utvecklas som människa. I mitt nya liv är jag inte bara mamma och hustru- utan det finns plats för mej som bara Maria nu!
Fantastiskt!!
Ha en fin dag alla som läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0